مثنوی ارواح

مثنوی ارواح

یا رب از من کم مکن الطاف دوست ----- مثنوی روح من از آن اوست
مثنوی ارواح

مثنوی ارواح

یا رب از من کم مکن الطاف دوست ----- مثنوی روح من از آن اوست

برتری عقل بر ماده

بنام خدا


برتری عقل بر ماده


نتیجه تصویری برای گیاه

فرامرز ملاحسین طهرانی


عقل بر ماده اشراف دارد. روح عقل و آگاهی محض است و به ماده اعتبار و حیات می بخشد. بدون نفوذ روح، تمام ذرات عالم از عقل درون تهی گشته و رو به اضمحلال و نابودی میروند، روح تکامل یافته صادرکننده عقل کامل بر اندام ماده است و تاثیرگذاری بر ماده از ابتدایی ترین و ساده ترین کارهایی است که روح قادر به انجام آن است.

انسان با برخورداری از عقل رشد یافته بعنوان اشراف مخلوقات قادر است عجیب ترین اعمال را در تغییر ماهیت و شکل اجسام پدید آورد.

  اشراف عقل بر ماده در جهان روح بخصوص در بهشت به عینه برای ارواح ساکن در این جهان باشکوه قابل درک و فهم است، بطوریکه ارواح ساکن در این جهان تنها با یک اراده قادرند هر چیزی را که در آن لحظه بخواهند، برای خویش خلق و مهیا نمایند.

تمام این قدرتهای روحی در نزد ارواح متعالی برای روح دربند جسم مادی در سیاره زمین هم بالقوه وجود دارد، منتها عدم باور و ایمان اکثر مردم مانع از تجلی نور و قدرت و اراده الهی بوسیله اکثر آنها بر اجسام و مواد پیرامونی شان میشود.

باید اذعان داشت اگر انسان میدانست که چقدر ازلحاظ روحی قدرتمند است، کوه ها را زیر ورو میکرد و هرآنچه را که اراده می نمود، بدون هیچ زحمتی به دست میاورد.

من در یکی از جلسات علوم روحی تاثیرگذاری عقل بر ماده را به همراه دیگر هنرجویان علوم روحی به عینه دیدم. بهتر است این خاطره را بازگو کنم تا شما نیز از آن باخبر گردید.

حدود هشت سال قبل که من در یکی از جلسات ترم 3 علوم روحی حضور داشتم، استاد حسن رهبرزاده بحث درباره تاثیرگذاری عقل بر ماده یا بقولی اشراف و احاطه روح بر ماده را تدریس مینمود و اینکه ما به عنوان یک روح الهی و اشرف مخلوقات میتوانیم در مواد و اجسام پیرامونمان ازجمله گیاهان که دارای روح ناقص نباتی هستند، تاثیر گذاشته و شکل و ماهیت آنان را تغییر دهیم. سپس ادامه دادند: من امروز در پایان جلسه نمونه ای از تاثیرپذیری ماده از روح را به شما نشان خواهم داد و با گفتن این جمله، ایشان به ادامه درس پرداختند.

در پایان جلسه وقتی من به اتفاق سایر هنرجویان مشغول جمع کردن جزوات خود بودیم، ناگهان رایحه بسیار دلپذیری فضای کلاس و محوطه بیرونی کلاس را پر کرد، به نحوی که هرکس فکر می کرد که هنرجوی بغل دستی اش در آن لحظه اقدام به زدن عطر و ادکلن به خودش کرده است.

استاد نگاهی به هنرجویان که مشغول خروج از کلاس بودند کرد و گفت به شما گفته بودم که میخواهم تاثیرگذاری عقل بر ماده را در پایان جلسه نشانتان دهم. سپس ادامه داد: الان زمانش رسیده است من از گیاه آپارتمانی که کنار میزم در اتاقم قرار دارد خواستم که گلهایی با شهد عسل بدهد و این خواسته من بالاخره ازسوی این گیاه آپارتمانی اجابت شده و اکنون همگی برویم به اتاقم تا ببینید که این گیاه که اصلا گل نمی دهد، با تاثیرپذیری از خواست و اراده یک روح امروز، گل داده است.

ما همگی که سرمست از رایحه بهشتی آن گل شده بودیم دسته جمعی به همراه استاد رهبرزاده وارد اتاق ایشان شدیم درحالیکه تمام ساختمان را عطر گل پر کرده بود. با ورود به اتاق استاد کنار میز ایشان گلدانی که دارای یک گیاه آپارتمانی سبز و بلند بود را طبق روال همیشه دیدیم، اما این بار در انتهای بلندترین شاخه سبز آن یک خوشه بزرگ مثل خوشه انگوربا گلهای سفید شبیه یاس چسبیده به همدیگر و آغشته به شیره و شهد عسل مثل خورشید میدرخشید و عسلهای آن به صورت قطره به زمین می چکید.

ما همگی محو این خوشه بزرگ گل شده بودیم و چنان بوی خوش آن ما را مست کرده بود که دوست نداشتیم از اتاق استاد خارج شویم.

استاد رهبرزاده گفتند قطره های عسل گیاهی که بر زمین ریخته پاک و بهداشتی است و زمین دورتادور گلدان کاملا استریلیزه است و شما میتوانید این قطره های عسل ریخته بر پای گلدان را میل کنید.

با ذکر این خاطره خواستم به شما متذکر شوم که ما بعنوان یک روح قادریم بر محیط و اشیا و اجسام آن تاثیر بگذاریم و آنچه را که اراده روح تعیین میفرماید بر آنها اعمال نماییم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد