مثنوی ارواح

مثنوی ارواح

یا رب از من کم مکن الطاف دوست ----- مثنوی روح من از آن اوست
مثنوی ارواح

مثنوی ارواح

یا رب از من کم مکن الطاف دوست ----- مثنوی روح من از آن اوست

پاسخ به سوالات قسمت اول

پاسخ به سوالات


قسمت اول

Image result for ‫پاسخ به سوالات‬‎


از طرق گوناگون از بنده سوالاتی درباره موضوعات علوم روحی می شود که من در حد توان و دانشم به آنها پاسخ داده ام و در اینجا چند سوال برگزیده را خدمتان عرضه می کنم، شاید شما هم در ذهن خود به این سوالات برخورد کرده باشید. و از این طرق بتوانید جواب آن را دریافت نمایید.

سوال اول: از خانمی به نام سپیده

مادرم اصلا به خوابم نمیاید اما اخیرا به خواب یکی از دوستان رفتند وبرایم پیغامی گذاشتند مبنی بر اینکه تماز و روزه قضای زیادی دارند وبه همین خاطر مریض هستند واز من کمک خواستتد ایا میتوانم برایش نماز بخرم؟ چون برایم غیر قابل قبوله که نماز خریدنی باشد ممنون میشم راهنماییم کنید

 

جواب: پیام شما را خواندم. به امید آنکه روح مادر بزرگوارتان قرین رحمت و مغفرت  الهی قرار گیرد، به عرض می رساند که مادرتان هنوز تحت تاثیر تعالیم ایدئولوژیکی زمان حیاتشان به سر می برد و پیامهایی از این دست که ارواح تازه درگذشته به خویشان و بستگانشان ارسال مینمایند از روی احساسات و تعلق خاطرشان به همان مبانی فکری گذشته شان می باشد، و زیاد نباید در اجرای همه خواسته های آنان اهتمام به خرج داد. البته شما می بایست با مادرتان صحبت کنید (انگار که ایشان هنوز در حیات دنیایی هستند) و به ایشان بگویید که در حد توان خود به خواسته هایشان عمل خواهید کرد، این به این خاطر است که ایشان را از این دغدغه فکری خارج کنید. اما این را به عرضتان برسانم که اگر شما می خواهید هدیه ای برای شادی روح مادرتان بفرستید، باید سعی نمایید انسان خیرخواه و نیکوکاری در دنیا باشید و آن چیزی که ارواح را در جهان های روحی شادمان و سربلند می سازد داشتن فرزندانی صالح و نیکوکار در دنیاست. زیر هرچقدر انسان دردنیا به اعمال ثواب و خیر مبادرت ورزد بخشی از این ثواب و پاداش الهی ایشان به روح والدین وی در جهان روحی تعلق خواهد گرفت و برعکس این موضوع هم صادق است یعنی اینکه انسان های گناهکار و ستمکار با اعمال تبهکارانه و فسادانگیز خود موجب عذاب و سرشکستگی اولیا خود در نزد پروردگار خواهند شد.

سوال  دوم از آقای ناصر قدیمی

خواهشمند است توضیح دهید که روز قیامت در چه مرحله ای از سیر تکاملی روح قرار دارد؟ آیا در روز قیامت ارواح متعالی و پیشرفته که در طبقات ششم و هفتم قرار دارند دوباره در قالب جسمانی وارد شده و در محشر حاضر خواهند شد و اگر چنین است آیا این مسئله با سیر تکامل روحی منافات ندارد و اگر چنین نیست صحنه قیامت و شرایط آن به چه صورتی است؟

جواب: سوال شما قدری پیچیده و برای جواب به آن چندین صفحه باید نگارش کنیم. بهرحال ما دو قیامت داریم، و هر روحی قیامت مخصوص به خود را دارد. هر کدام از مرگها و انتقالهای روح به جهان روحی بالاتر و شروع یک زندگی روحانی جدید یک نوع قیامت برای روح محسوب میگردد و درنهایت آن قیامتی که روح به درجه اعلای صعود به جایگاه و منزلگاه ابدی می گردد، قیامت کبری و آخرین مرحله از تکامل روحی است که بسیار واقعه مبارک و فرخنده ای برای هر روحی خواهد بود. 

سوال سوم از خانم ملیکا

سلام من میخوام با ارواح حرف بزنم چکار کنم ترخدا بگین
مطالب را خوندم ولی چیزی نفهمیدم ازش
ترخدا کمک کنید دلم میخواد با روح یکی از اقوامم ارتباط برقرار کنم ترخدا خواهش

جواب: نابرده رنج گنج میسر نمیشود.
خواننده محترم شما باید علاوه بر این اشتیاقی که دارید علم و دانش خودتان در زمینه علوم روحی را افزایش دهید. حتما کتابهای مربوط به این حوزه را مطالعه کنید. برای شروع بهتر است کتاب شناخت روح (روش تماس خانوادگی با ارواح ) را مطالعه نمایید. برای خرید و دانلود این کتاب دوجلدی میتوانید به سایت copykon.ir مراجعه نمایید.
موفق باشید.

سوال چهارم از نویسنده ناشناس

سلام من طوطیم فوت کرده و خیلی ناراحتم . آیا طوطیم روحش الان پیش خداست

جواب: چقدر این سوالاتتان جالب و درعین حال توام با یک صداقت بکر و بامزه بود. خب همانطور که در مقاله «سرانجام روح حیوانات پس از مرگ» عرض کردم، حیوانات برای تکامل نیاز به تولدهای مکرر دارند تا زمانی که دارای یک روح کامل از نوع روح انسانی گردند و درنهایت پس از توالی این تولدها، به مقام اشرف مخلوقات نائل گردند. پس روح طوطی شما به امر پروردگار متعال حتما در جنین یک پرنده یا حیوان دیگری حلول کرده تا این مسیر طولانی تکاملی خویش را در خلقت بپیماید. درست مثل ما که از جمادی تا این مرحله از تکامل روحی رسیده ایم. بهرحال طوطی شما به مرحله ای بهتر از مرحله قبل صعود کرده است و جای هیچ نگرانی نیست.

سوال پنجم از آقای فرشاد

سئوال مهمی که من دارم این است که در بند اول ذکر کردید که تمامی انسانها به محض خواب رفتن ، روح از بدنشان جدا می شود و به گشت و گذار در محیط و جهانها می پردازد ولی بنده بر اساس مطالعات قبلی خود باورم بر این است که روح یک شخص در تمامی خوابهایش از بدن او بطور کامل جدا نمی شود و فقط حدود یکی دو وجب از بدن فاصله گرفته و حالت نوسانی و شناور روی بدن را دارد و فقط برخی اوقات بطور کامل از بدن جدا شده (البته باز هم توسط ریسمانهای اثیری با بدن ارتباط دارد) و به سیر در جهانها می پردازد. خواهشمندم در این خصوص بیشتر و واضح تر توضیح دهید . از اطلاع رسانی شما بزرگوار کمال تشکر را دارم

جواب: همانطور که گفتید این جدایی روح از بدن ممکن است یک وجب بیشتر نباشد که به خواب سبک تعبیر می شود و در حالت خواب های سنگین روح تا فواصل دور از جسم و در اغلب موارد به سیارات دور و نزدیک و حتی جهان های روحی سفر خواهد کرد. البته تفاوت این حالت با مرگ در این است که روح و تنپوش بوسیله ریسمانهایی به جسم متصل می باشد و این ریسمانها خاصیت ارتجاعی فراوانی دارد که حالت کشسانی آن تا کواکب و حتی جهان های روحی هم امتداد می یابد و به محض بیدار شدن شخص از خواب، روح در کسری از ثانیه به داخل جسم فرو می رود.

سوال ششم از آقای فرهاد

سلام اگر صفحه اینستاگرام یا تلگرام دارید معرفی بفرمایید

جواب: بله، اینستاگرام ما به نشانی زیر است

www.instagram.com/masnaviarvah/

 

سوال هفتم از نویسنده ناشناس

سلام دوست عزیز من میخوام این روش رو انجام بدم و فقط یه مشکلی هست خیلی خیلی خیلی معذرت میخوام خانوما تو دوران عادت ماهانه هم میتونن این کار رو انجام بدن؟آخه تو یه جا خوندم که گفته بود اعمال که ارتباط با روح رو سریعتر میکنه نماز و قرآن خوندن هست و تو این دوران نمیشه این کارا رو انجام داد تکلیف چیه؟ممنون میشه جوابمو سریع بدید.

جواب: البته داشتن جسمی پاک در حین انجام تکنیکهای ارتباط برای خود شخص اهمیت بیشتری دارد تا طرف مقابل. زیرا در ایامی که شما ذکر کردید، معمولا خانم ها دچار ناخوشی هایی هستند که مانع تمرکز آنها می گردد. پس بهتر است با سپری شدن این دوران، شما با خیال راحت به امور مربوط به علاقمندیهایتان در حوزه علوم روحی بپردازید. اما دررابطه با سوال دوم تان که پرسیدید آیا باید شخص مومن و قرآن خوانی باشیم تا سریعتر به مقصود خود در ارتباط با ارواح برسیم نه چنین چیزی نیست، بلکه آن چه مورد توجه ارواح متعالی است، عشق و آرزویی است که انسانها از خودشان در رابطه با دنیای غیب نشان می دهند و واقعا از صمیم قلب درجهت تقویت قوای معنوی خویش خواهان ارتباط با مردمان وارسته عالم غیب می باشند. البته خب اگر شخصی هم دارای معارف الهی و دینی به معنای واقعی کلمه بود دیگر نور علی نور می شود ولی بازهم می گویم که ملاک ارتباط با ارواح اصلا رعایت مسائل دینی نیست، بلکه داشتن قلبی صاف و ضمیری آگاه نسبت به دنیای روح می باشد.
 
نظرات 1 + ارسال نظر
وانیا یکشنبه 11 تیر 1402 ساعت 01:02

استاد بنده از طریق مدیتیشن ارتباط با درگذشتگان دارم و در کانالم در تلگرام به بازماندگانی که لطیفان تایید کنن کمک میکنم بعنوان واسطه،حس کردم باید بهتون پیام بدم

سلام. کاش آدرس کانال تان را می‌فرستادند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد