مثنوی ارواح

مثنوی ارواح

یا رب از من کم مکن الطاف دوست ----- مثنوی روح من از آن اوست
مثنوی ارواح

مثنوی ارواح

یا رب از من کم مکن الطاف دوست ----- مثنوی روح من از آن اوست

آفت قدرت مدیومی

آفت قدرت مدیومی


Image result for ‫قدرت مدیومی‬‎


افراد بشر تا حدی همگی مدیوم هستند و هر فردی یک روح راهنما یا موکل دارد که بر او تلقین خیر می کند. بعضی اشخاص که استعدادی افزون دارند مستقیما می توانند با روح راهنما به نوعی ارتباط برقرار سازند، اما قاطبه مردم فقط ازطریق ندای فکری و ذهنی با روح حامی خود در تماس می باشند. پس برای همگان این امکان هست که به نحوی از انحاء از نصایح رهبران روحی بهره مند گردند. هر وقت با خلوص نیت در طلب راهنمایی و اندرزی باشید یک ندای تسلی بخش درونی به شما پاسخ می گوید. ولی متاسفانه شما این ندا را همیشه به درستی درک نمی کنید و یا شاید به دیده قبول نمی نگرید. هیچ فرقی نمی کند که این ندا را از روح حامی یا ناشی از وجدان و درایت خودتان بدانید. هرکس که عمل به صوابدید وجدان و عقل کند باشد که رستگار شود، اما نه آنچنان وجدان و عقلی که فقط بر زمین بخزد و در گنداب منافع مادی غرقه شود، بلکه وجدان و عقلی که شخص را از خود برتر سازد، وجدان و عقلی که انسان را به عوامل بالا سوق دهد، آن شعله مقدسی که الهام بخش شعرا و هنرمندان است، آن افکار ملکوتی که فیلسوف ربانی را به سیر عوالم برتر برانگیزد، خیز تحول زائی که قوم ها و ملت ها را رهبری به ترقی نماید، وجدانی که شخص را به تکامل برساند. عقلی که بشر را از هر مخلوق دیگر به ذات خداوند نزدیکتر سازد، چنان شعوری که روشن ضمیران را بر مبنای معلوماتشان به کشف مجهولات هدایت کند، بالاخره ندایی که شخص را به نیکوخوئی و نیکوگویی و نیکوخواهی مشوق باشد.

  

به چنین ندای درونی البته گوش فرا دهید، اندرزهای موکل خیراندیش را که با شما گفتگوها دارد به جان و دل بپذیرید و بدینگونه است که به تدریج توفیق خواهید یافت ندای فرشته نگهبان را که از عالم غیب دست دوستی به جانب شما دراز می کند به درستی تشخیص دهید و درک نمایید. این ندای درونی که می کوشد با پندار و قلب شما سخن گوید همان صدای روح موکل و خیراندیش است که شما آن را وجدان و درایت خودتان می پندارید.

در قدمت استعدادهای مدیومی هیچگونه شبهه جایز نیست. رسولان خدا همگی مدیوم یعنی واسطه هایی بین دو عالم نامرئی و مرئی بوده اند. نداهای غیبی در پرستشگاه های یونان قدیم برمبنای فضائل  مدیومی استوار بوده است. کلدانی ها و آشوریها همواره مدیومهائی دراختیار داشته اند. سقراط  حکیم توسط مدیومهائی راهنمایی می گشت که اصول ستایش آفرین فلسفه اش را ازطریق صوت مستقیم بر او برمی خواندند. الهامات ژاندارک نداهای ارواح خیراندیشی بوده که رهبریش می کردند. اینگونه استعدادها که در عصر حاضر بسی فراوان تر است هرچند در قرون وسطی به ندرت یافت می شد ولی هرگز از صفحه روزگار به کلی محو نبوده است. فیلسوف مشهور سوئدی، بنام سوئدنبورگ، به همراهی پیراونش مکتب بزرگی بر اساس نیروهای مدیومی برپا داشته بود. از آنجاکه تعصب کورکورانه مذهبی اوضاع پاره ای  نقاط جهان را مدتی دراز برهم ریخته بود، چندی هم در کشور فرانسه انواع استعدادهای مدیومی را در ردیف جادو و سحر تلقی می کردند و صاحبان استعدادها را به مرگ هایی فجیع محکوم می ساختند. اصول روحانیت همچون سلاح برنده ای به دست متعصبین نااهل افتاده بود که به نام مذهب جنایات عظیمی مرتکب می گشتند تا بالاخره مبارزه افکار مادی با تعصبات خرافی اسباب جلوگیری از چنان فجایع را فراهم ساخت. ولیکن اکنون که به دنبال پیشرفتهای علمی و  صنعتی امکانات نیکوتر زیستن چنان وسعت یافته که غرایز مادی بر بشر مسلط شده است گوئیا موقعش فرا رسیده که توجه عالمیان مجدانه به مسائل اخلاقی و معنوی معطوف شود.

تکامل خوی بشر باید به حدی برسد که هدف و مقصود حیات زمینی را نیکو دریابد و در همان جهت طی طریق نماید. انسان از روی ضرورت در راهی قدم گذارده است که به سرعت یا به کندی، به رغبت یا به ناگزیری، به سهولت یا به دشواری، در هر صورت باید آن را بپیماید. راهی پر از ماجرا و نشیب و فراز است که هر موجودی در دو عالم پیدا و ناپیدا به حکم قانون همگانی تکامل ملزم به پیمودن است. پیمودن هرکدام از مراحل این طریق تابع مقتضیات و شرایطی است که یک به یک به موقع خود برای رهروان متجلی خواهد گشت. دوران ارتقاء فضائل معنوی هم اکنون برای انسان زمینی آغاز گردیده، ولی البته انتظار نمی توان داشت این نهضت عظیم تنها درخلال یک دوره زندگانی مادی به ثمر برسد. شما خوب است تا همین اندازه شادمان و خدای بزرگ را سپاسگزار باشید که طلوع این فجر مقدس را شاهد بوده اید.

لازم به ذکر است،  خاصیت مخصوصی به مدیوم ها اعطا گردیده که هرقدر قوی تر باشد آنها را بیشتر در معرض خطر قرار می دهد. مدیوم بخاطر استعدادی که از آن برخوردار است پیوسته مورد ستایش و تجلیل و تحسین مردم قرار می گیرد و همین موضوع است که احیانا مشکلی عمده در راه وی پدیدار خواهد ساخت. مدیوم به جای اینکه وضع ناتوانی اول را همواره به یاد داشته باشد متاسفانه آن را غالبا فراموش می کند. حتی گاهی قدم فراتر می نهد و خاصیتی را که از عطایای خداوند است حق مخصوص و مولود لیاقت شخصی می پندارد. پس نتیجه چه خواهد بود؟ دیری نمی گذرد که وی ارواح پیشرفته را از خود بری و گریزان می سازد، سپس بازیچه ای در دست پلیدان خواهد بود و از آن به بعد احیانا هیچ وسیله ای برای جهت یابی دراختیار نخواهد داشت. هرقدر استعدادشان گسترش یابد مدیوم ها بیشتر تحریک می شوند. خاصیتی را که برای احرازش چندان زحمت نکشیده اند نتیجه کاردانی و شایستگی شخصی خودشان می پندارند و  چنان غلو در این پندار می کنند تا عاقبت خاصیتی را که دیگر اثری جز زیان نخواهد داشت به کلی از دست می دهند.

اکنون مدیوم ها را هشدار می دهم که همواره خویشتن را به ارواح حامی و فرشتگان نگهبان  بسپارید تا آنها کمک کنند خودتان را دربرابر نفس سرکش و  غرور و خودخواهی پیوسته مراقب و مواظب باشید. حالاکه شما با سعادتمندی، واسطه ارتباط ارواح آزاد با مردمان پیرامونتان هستید، همواره به خاطر بسپارید که چون بیش از دیگران مشمول لطف حق گشته اید تخطی از ماموریتتان بی شبهه مکافاتی شدیدتر درپی خواهد داشت.

آرزومندیم این پیام و مطلب به کفایت توانسته باشد مدیوم ها را یاری کند که خود را پیوسته از خطیرترین موانع که همان غلیان کبر و غرور است محفوظ و مصون نگاه دارد. 

نظرات 1 + ارسال نظر
MmM چهارشنبه 11 مهر 1397 ساعت 20:30

خیلی سخته.... خیلی ... خدایا شکر ...چکار کنم جز شکر چیزی نمیتونم بگم ... فقط می تونم بگم دعام کنید زودتر از این جسم خلاص بشم .. اسیر شدم ...سال هاست به سختی اسارت میکشم. دیگه نمیتونم ..

با سلام
با چند سطر اطلاعات نمیتوانم شما را راهنمایی کنم. توصیه میشود جهت مشاوره ثبت نام نمایید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد