مثنوی ارواح

مثنوی ارواح

یا رب از من کم مکن الطاف دوست ----- مثنوی روح من از آن اوست
مثنوی ارواح

مثنوی ارواح

یا رب از من کم مکن الطاف دوست ----- مثنوی روح من از آن اوست

پاسخ به سوالات قسمت بیست و هشتم

پاسخ به سوالات

Image result for ‫پاسخ به سوالات‬‎

قسمت بیست و هشتم

فرامرز ملاحسین طهرانی

سوال از خانم زینب ...

با سلام خدمت شما.من چند ماهی هست که پدرمو از دست دادم یعنی رفت سر کار و برامون خبر آوردن که فوت کرده اوایل فوت پدرم اصلا باور نمی کردم که اون فوت کرده  پیش خودم میگفتم دروغه اون بالاخره یه روز برمیگرده خونه و اما حالا تقریباً دوهفته ای هست که وحشت عجیبی از مرگ پیدا کردم و حالا تازه دارم میفهمم که چی شده تمام این دو هفته شدیداً فکر و خیال مردن اومده تو سرم و دستمو داعم می‌زارم رو قلبم ببینم میزنه یا نه تو این مدت به اندازه بیست بار دکتر رفتم و تمام دکترا بهم گفتن جسمت سالمه تو مشکل روحی داری باید بری پیش مشاور شبا نمیتونم بخوابم از حموم رفتن وحشت دارم.من تا قبل از رفتن پدرم هیچ وقت آنقدر حس بدو انرژی منفی نداشتم کم کم جسمم داره تحلیل  می‌ره از استرس معده دردم گرفتم خودمم دیگه خسته شدم به هر کس میگم از مردن میترسم بهم میگه تو چه میدونی کی می‌میری یا بهم میگن داری انگار کم کم دیوونه میشی سریع برو پیش مشاور حالا شما به عنوان یه مشاور چه توصیه ای برای من دارید ممنون میشم اگه راهنمایی ام کنید.

پاسخ: با عرض تسلیت به شما و با امید آنکه پدر بزرگوارتان قرین رحمت حق تعالی گردد. باید به شما عرض کنم که وابستگی و دلبستگی اعضای یک خانواده نسبت به یکدیگر امری طبیعی است که شامل همه انسانها البته با شدت و ضعف می گردد. اما آن چیزی که مذموم است افراط و زیاده روی در دلبستگی هایی است که انسان را به اضمحلال روحی و جسمی می کشاند. شما باید سعی کنید به طور منطقی با این پیشامد برخورد کنید و این را در نظر داشته باشید که واقعه مرگ فقط برای پدر شما نبوده و نخواهد بود و هم اکنون که شما دارید این مطلب را می خوانید پدران و مادران و برادران و خواهران زیادی در سراسر کره زمین به علل گوناگون از دنیا می روند و بستگان خود را عزادار می کنند. حتی این رخداد شامل حال پیامبران و سلاطین و انسانهای بسیار برجسته تاریخ هم می گردد. پس این فقط شما نیستید که دچار این ضایعه شده اید و به قول معروف شتری است که در خانه همه کسی خواهد خوابید. بهتر است شما رابطه تان را با خالق بزرگ جهان یعنی خداوند که آفریننده همه پدرها و مادرها و انسانهای روی کره زمین است تقویت کنید و او را که بهترین دوست و یاور ماست و همیشه زنده و جاوید است را به عنوان تنها یاور و سرپرست و ولی خویش برگزینید تا بر اثر ناملایمات و سختی های زندگی پشت و پناهی محکم برای شما باشد. درضمن با گذشت زمان این حالات شما رفته رفته تعدیل یافته و انشاالله مشکل روحی روانی شما برطرف خواهد شد.

 

  

سوال آقای مهدی ...

چنانچه فردی بدکار و جهنمی باشد و پس از مرگ نخواهد به جهان های روحی برود ایا این اجازه به وی داده میشود تا مدتی در دنیا سرگردان بماند یا به اجبار به سمت جهنم برده میشود؟

پاسخ: هرچقدر هم که یک روح از رفتن به منزلگاه ابدی خویش امتناع ورزد بالاخره از سرگردانی بین دو دنیای روح و ماده یعنی دنیای برزخ خسته شده و خواهان وصلت به سرنوشت ابدی خویش میگردد تا بدینوسیله تکلیف وی در سرای آخرت معلوم گردد. درست مثل یک قاتل و جنایتکاری که پس از مدتها دربدری و سرگردانی بخاطر عذاب وجدان و استرس و ترس از گرفتار شدن بالاخره خود را تسلیم قانون می نماید.

 

سوال خانم فاطمه ...

امروز سگ عزیزم رو از دست دادم . وقتی جلوی چشمم جون داد و من نتونستم کاری کنم قلبمو اتیش زد . انقدر بازیگوش و شیطون بود که ظرف سم رو باز کردو خورد . پاک تر از این موجود ندیدم انقد خالصانه محبت میکرد دوستم داشت که خاطراتش دیوونه کنندس . و میتونم بگم انقد درک بالا و با فهم بود که انگار مث ما بود فقط زبون حرف زدن نداشت. از دیشب تو بقلم بود خیلی مریض بود ولی موقع مردن از من دور میشد فرار میکرد که مبادا ببینمش .. که یعد سم اون رو از پا در اورد.منم دفنش کردم .میخوام بدونم اونم میبینه مارو الان؟میتونه بهمون سر بزنه؟چجوری بفهمم که حالش خوبه؟راه ارتباطی هست؟

پاسخ: بله سگتان آگاه از مهر و علاقه شما میباشد اما مطمئن باشید وضعیت حیوان شما بعد از مرگ بهتر از گذشته شده است.


سوال خانم آرام ...

در مورد افراد ی که پس از مرگ موقت یا دائم به کمای روحی می روند قدری توضیح دهید ممنون و متشکر می شوم.

پاسخ: اگر در سایت جستجو کنید مقالات زیادی هست مطالعه کنید.

 

سوال خانم آرام ...

من سرگذشت یکی از تجربه کنندگان مرگ را خوانده ام که 4 روز در زیر برف مرده بوده و بعد هم به سرد خانه منتقل شده بود 3 روز هم در سردخانه بوده ولی مدتی بعد از 3 روز که کاملا منجمد شده بوده بر اثر گرمایی که به بدنش رسیده بوده از کفن خارج شده و زنده شده بود ولی هیچ گونه مشاهده ای از جهان دیگر نداشته و چیزی مشاهده نکرده ممنون می شوم که دراین مورد توضیح بفرمابید بسیار متشکرم.

پاسخ: حالات و خاطرات و تجربیات همگان از عالم خواب یا مرگ موقت و حتی مرگ دایمی یکسان نیست. برخی به محض قبض جان چه بصورت موقت یا دایم به کمای روحی میروند و بعد از هوش آمدن هیچ چیزی را به یاد نمیاورند.

 

سوال خانم هما. ت

فرق بین یه بیمار روحی و روانی با یه مدیوم چیه ؟ سالهاست که خوندن احساس و افکار دیگران آزارم میده هر بار تنهاتر میشم فقط صداها جای آدما رو میگیرن . این تجریه رو سالها پیش داشتم و بخاطر بازگو کردنشون برچسب بیمار روانی بهم زدن .در حالیکه اسیبی به کسی نمی رسونم و بعکس شخصیت بشدت وابسته رارم . این روزا ادراک من از محیط و اطرافیانم به سرعت کاملا متفاوت با طرز فکر و خواسته هام تعقیر می کنه مقاومتی ندارم فقط درکش برام سنگینه .کوچکترین گناهی که حتی از ذهنم رد میشه تو ارتباطاتم تاثیر میذاره کل روز بیقرارم حتی وقتی بخونه برمیگردم . انگار قسمتی از من متعلق به این دنیا نیست و خیلی آگاهتر و پر تجربه تره . واقعیت های رو در ازای این نزدیکی تو خواب میبینم .. که بسختی میتونم فرق بین بیماری و این استعداد رو درک کنم . ممکنه راهنماییم کنید ؟

پاسخ: من باید شما و انسانهایی چون شما را از نزدیک ببینم و با شما صحبت کنم. با چند سطر خلاصه گویی نمیتوانم مشاوره خوبی به شما بدهم. لطفا وقت مشاوره بگیرید.

 

سوال خانم رومینا ...

خرگوش من امروز مرد. در اثر بیماری ای که هیچ دامپزشکی نتونست کاری براش کنه. این شد که بعد از اینکه دیدم قرص
آرامبخش هم نتونست هیچ گونه تاثیری روم داشته باشه، شروع به جستجوی مطالب در اینترنت (برای تسلای خاطر) کردم و خوشبختانه به مطلب شما برخورد کردم.

چند سوال داشتم از خدمتتون؛ اول اینکه آیا روحی که مثلا انسان بوده ممکنه در زندگی بعدی نزول پیدا کنه و حیوان بشه؟(یعنی مراحل نزولی هم در سیر تکامل هست یا فقط پیشرفت و درجا زدنه؟) سوال بعدی اینکه بین مرگ و زندگی بعدی برای روح چقدر فاصله هست؟ آیا بلافاصه آماده میشن که در کالبد تازه متولد شده دیگه ای حلول کنن یا اینکه باید یه مدت در جهان خلقت(جهان ارواح) باقی بمونن؟ و اگر باقی می مونن، چه مراحلی رو باید اونجا بگذرونن؟ مساله دیگه اینکه آیا با اینهمه وابستگی ای که من به خرگوشم داشتم، امکانش هست در آینده در کالبد فرزندم متولد بشه؟ یا اگر حیوون دیگه ای بگیرم، یه جوری در همین دنیا به من برسه؟ آیا خود روح کالبد بعدی خودش رو انتخاب میکنه در اون رده یا به اراده ی خالقه؟ (این نکته رو هم ذکر کنم که اون حیوون به شدددت باهوش بود و به اندازه یک انسان عواطف و احساسات داشت و درک میکرد و متوجه میشد خیلی چیزهارو، حتی گاهی از اینکه جملات منو میفهمید و اون کار رو انجام میداد، شوکه میشدم!)

پاسخ: در جواب سوال اول تان باید به عرض برسانم که نخیر روح انسان روند نزولی نخواهد داشت و به حیوان تبدیل نخواهد شد.
و اما سوال دوم تان. فاصله بین مرگ و زندگی بعدی بستگی به اعمال و کردار روح و میزان تکامل وی دارد و در این مورد ارواح سرنوشت یکسانی ندارند.

و سوال سومتان درمورد حلول روح خرگوشتان در کالبد فرزندتان بوده که اگر این اتفاق بیفتد خیلی بد است چون حیوانی که در اثر تکامل خلقت انسان شود در مراحل آغازین انسانیت است و هنوز خوی حیوانی دارد و اشرار و آدمکشان و ستمگران جزء این دسته از آدمها هستند.

و در جواب سوال چهارمتان باید عرض کنم که در پاره ای اوقات روح کالبد دنیایی اش را انتخاب میکند و در مواقعی هم روح ‌مجبور است بنا به مصلحت الهی در کالبد بخصوصی حلول کند.

کانال تلگرام مثنوی ارواح  @masnaviarvah

 

نظرات 2 + ارسال نظر
اصغر جوهری دوشنبه 23 خرداد 1401 ساعت 00:52

با سلام
ی سوال هست ک خیلی وقته ذهنما درگیر کرده اونم این هست ک شما میفرمایین ک ارواح میتونن مثلا د بعًضی جاها با ضربه زدن ب در و دیوار اعلام حضور کنن
میخام ببینم‌ ک اگر میتونن ضربه بزنن ب جایی مثلا ب کمد و دیوار با هر جایی .
آیا میشه ک بک روح پلید بیاد و مثلا ب دکمه ارسال بمب هسته ای یک ضربه بزنه ؟
یا اینکه ی نفر ک لب پرتگاه ایستاده ی ضربه کوچیک بزنه و اونا بکشه؟
ب نظر من ارواح هیج ضربه ای نمیتونن ب جایی بزنن .درسته ؟

سلام . خیر. اموری که مربوط به جامعه بشری باشه و ضرر و زیان آن متوجه جامعه باشه ارواح حق دخالت در آن را ندارند.

افسانه یکشنبه 20 آبان 1397 ساعت 00:14

سلام استاد گرامی
ممنونم از تمام مطالب خوبتان .
استاد جسارتا من باید چیکار کنم که بتوانم برادر مرحومم را درخواب ملاقات کنم؟!فاتحه واسش هم زیاد میدیم .ولی اینو بگم سر خاکش دوماه میشه نرفتم.....یعنی از من ناراحته؟ممنونم اگر راهنمایی بفرمایید‌.

با سلام.
قبل از خواب با ایشان درددل کنید و بخواهید که به خوابتان بیاید. و همینطور با تلقین به ضمیر آگاه و ناخودآگاهتان به آنها فرمان دهید که در طول خواب از هم فاصله نگیرند تا خواب یادتان نرود.
موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد