مثنوی ارواح

مثنوی ارواح

یا رب از من کم مکن الطاف دوست ----- مثنوی روح من از آن اوست
مثنوی ارواح

مثنوی ارواح

یا رب از من کم مکن الطاف دوست ----- مثنوی روح من از آن اوست

دو روش برای ارتباط با ارواح

بنام خدا

دو روش برای ارتباط با ارواح


Image result for ‫ارتباط با ارواح‬‎

فرامرز ملاحسین تهرانی


خیلی از انسانهای  مشتاق هستند تا به نحوی با ارواح ارتباط برقرار نمایند. ارتباطی حقیقی که باعث جلای روح و روان آنان گردد. طبیعی است که ارتباط با ارواح اگرچه امری ممکن و شدنی می باشد اما خب نیاز به شرایط روحی و روانی و محیطی خاص خود دارد. یعنی اینکه می بایست حداقل شرایطی که لازم است تا یک انسانی که در قید حیات  فیزیکی است از آن برخوردار باشد تا یک ارتباط حقیقی و واقعی با ارواح میسر گردد.

همه انسانها از آنجا که خود روح هستند، بسیار راحت می توانند با یک و یا چند روح تماس برقرار نمایند. البته ما این ارتباط با ارواح را در طول شبانه روز داشته و داریم که خود از آن بی خبر می باشیم. یعنی اینکه ارواح حامی و حتی ارواح ناشناسی سعی دارند در زمانی که ما مشغول زندگی عادی خود می باشیم و یا در عالم خواب با طرق گوناگون خواسته ها و پیام های خویش را به ما القا و ما را راهنمایی نمایند که ما از این موضوع بی خبریم و فکر می کنیم که مثلا علاقه و میل ناگهانی ما به مطالعه فلان کتاب و یا دیدن شخصی که سالها وی را ندیده ایم و ناگهان جلوی ما سبز می شود، ناشی از تصادف و اتفاق بوده است، درحالیکه بسیاری از حوادث و رخدادهایی که در زندگی ما رخ می دهد، بنابر حکمت الهی و کمک ارواحی می باشد که مامورند تا ما را به یک جایی و یا چیزی و یا کسی پیوند دهند.

  چه خوب است که ما با علم به این وقایع ماورایی همیشه خود را آماده نگه داریم تا دریافت کننده الهامات و پیامهایی باشیم که ازسوی عالم غیب و مردمان آن به ما میرسد. ارتباط با ارواح مستلزم یک سری شرایطی است که ارواح را راغب و مشتاق برای رودررویی و ملاقات با ما می نماید. این شرایط مساعد در درجه اول می بایست از درون فرد علاقه مند به ارتباط بارور گردد و آن چیزی نیست جز دوری و کناره گیری از زیاده روی از غرایز نفسانی و مادیات و ثروت اندوزی و دوری از حب و بغض و کینه و عداوت و حسد و سایر رذایل اخلاقی که باعث می شود انعطاف و لطافت روح در فرد خشک و فرسوده گردد. اگر انسانی رذایلی از این دست در خلقیات خود داشته باشد به هیچ وجه مورد نظر ارواح متعالی برای ارتباط واقع نمی گردد. پس تزکیه نفس دردرجه اول باعث می شود، شرایط روحی و روانی فرد به انعطاف و لطافت گراییده و در درجه بعد باعث طول موج هاله های نورانی وی گردد. لازم به ذکر است که هرچه هاله های نورانی اشخاص بلندتر باشد ارواح بیشتر جذب چنین اشخاصی می گردند. هاله های نورانی همان امواجی است که براثر بازتاب اندیشه ها و تفکرات یک انسان پیرامون بدن فیزیکی وی در حال ارتعاش به سمت بالا می باشد. در نزد اشخاص مومن و رستگار این هاله ها به سمت بالا کشش و فروزانی بسیاری دارد و برعکس آن، هاله افراد دنیاطلب و ثروت اندوز از ارتفاع کمتری برخوردار است. 

همچنین رنگ هاله ها نیز نشان دهنده شخصیت روحی و روانی و معنوی انسانها می باشد. هرچه رنگ هاله ها روشن تر باشد معلوم است که آن شخص وارسته تر و داناتر است و هرچه رنگ هاله ها به تیرگی و کبودی گرایش یابد نشان دهنده مادیگرایی و شهوت پرستی افراد است و اینگونه است که رنگ هاله ها باعث جذب و یا دفع ارواح از آدمی می باشد.

اما در مواردی دیده شده که برخی اشخاصی که دنیاپرست و مادیگرا می باشند مورد دریافت الهامات ارواح قرار گرفته اند تا جایی که باعث تحول روحی روانی آنها گشته است. البته این موارد استثنا می باشد اما خب میشود این گونه نیز باشد و علت آن این است که اگر چنین اشخاصی در زمینه ای ضعف و سستی دارند اما در بعدی دیگراز ابعاد والای انسانی دارای مرتبت و مقام در دستگاه الهی می باشند. مثلا ممکن است شخصی نسبت به امور شهوانی ضعف داشته باشد و در این زمینه نتوانسته باشد حد اعتدال را رعایت کرده باشد اما در زمینه مروت و بخشندگی و جوانمردی دارای امتیازات بالایی در خلقت باشد و مثال هایی از این دست که کسی در زمینه ای ضعیف باشد اما در زمینه ای دیگر ملکلات اخلاقی رفیعی داشته باشد که باعث توجه ارواح متعالی قرار بگیرد.

اما بهرحال باید توجه داشت درنهایت آن چیزی که باعث ارتقا مقام انسانیت برای آدمی است رعایت حد اعتدال و بینابینی در  همه امور زندگی است که باعث خشنودی پروردگار می گردد. 

اما بهترین روش برای ارتباط با ارواح، روشی است که مطابق با روحیات و خلقیات خود شخص میباشد. یعنی اینکه یک الگو و مدل و فرمول خاصی برای ارتباط با عالم غیب نمیشود برای همگان درنظر گرفت. هرکس مطابق درجه خلوص و باور و شخصیت روحی خویش می تواند روشی را برای ارتباط درنظر بگیرد. اما درمجموع دو روش مهم برای ارتباط برقرار کردن با ارواح وجود دارد. اولین آن، روش مکانیکی است و دوم؛ روش غیرفیزیکی و القایی است. 

در روش مکانیکی شخص مدیوم با استفاده از وسایلی همچون یک قلم و کاغذ شروع به نوشتن غیرارادی القائات ارواح بر روی کاغذ می نماید که به این روش، روش کتابت می گویند و اینگونه می باشد که شخص در محیطی ساکت و بی سروصدا و بعد از تمرکز و توجه به هدف و نیات مقدسی که برای کتابت با ارواح دارد، قلم به دست گرفته و از گوشه سمت راست کاغذ، قلم خویش را به حالت آماده برای نوشتن نگه می دارد. سپس از خداوند می خواهد تا روحی متعالی را به سوی وی به منظور نگارش پیام های الهی اعزام نماید. سپس منتظر بماند تا قلم به طور غیرارادی حرکت نماید. بعد از مدتی مشاهده میگردد که دست کاتب شروع به حرکت کرده و قلم خطوطی را بر روی صفحه سفید کاغذ رسم می نماید. شخص کاتب نباید از حرکت دستش و قلم جلوگیری نماید بلکه به عنوان یک شاهد بی طرف اجازه دهد تا هر زمان که دست و قلم وی مشغول خط کشیدن بر روی کاغذ است، این کار ادامه یابد. 

کاتب می تواند این تمرین را به مدت نیم ساعت انجام دهد سپس قلم را از روی کاغذ برداشته و بالای صفحه تاریخ و محل و ساعت کتابت خویش را یادداشت نماید. این تمرین  هفته ای دوبار آن هم به مدت نیم ساعت انجام بگیرد کافی است. اگر این تمرین بطور پیوسته انجام پذیرد رفته رفته خط کشی های روی کاغذ تبدیل به کلمه و پس از چندی کلمات به جمله تبدیل می گردد. به شرط آنکه علاقه مندان به کتابت با ارواح این تمرینات را به هفتگی و منظم و با نیت پاک و ترفیع مقامات معنوی خویش انجام دهند. 

یکی دیگر از ابزاری که در روش مکانیکی و فیزیکی ارتباط با ارواح کاربرد دارد، گردونه دوار است که در مقالات قبلی توضیح داده شده است و در آینده باز هم درباره اش خواهیم نوشت. 

اما روش غیرفیزیکی ارتباط با ارواح، تمریناتی است که موجب  تمرکز ذهن و فکر میگردد و به اصطلاح به آن مدیتیشن و یا یوگای ذهنی نیز می گویند. در این روش محیطی ساکت و آرام را درنظر بگیرید و به صورت درازکش و یا نشسته به طوری که راحت و سبکبار باشید خود را قرار داده و پس از توجه به ذات باریتعالی و تمرکز به دنیای غیب چشمان خویش را بسته و با چشم درون به نقطه ای بین دو ابروی خود نگاه کنید. پس از چندی نقطه ای نورانی را مشاهده خواهید نمود که بزرگ و بزرگتر می گردد تا جایی که همه صفحه ذهن شما را پر خواهد نمود. آنگاه شما داخل این نور شوید و به سمت راست خویش حرکت کنید و آن قدر بروید تا سایه هایی را که از کنارتان می گذرند را مشاهده نمایید. آرام آرام این سایه ها واضح و واضح تر می گردند و شکل و شمایل انسانی به خود می گیرند سعی کنید که به طور خیره به آنها نگاه نکنید و به صورت اریب و مایل به آنها نگاه کنید و اگر روحی از آشنایان خود را که قبلا فوت شده اند را شناسایی کردید آنگاه به سمت وی بروید و با او دیدار تازه کنید. لازم به توضیح است که بنابه دلایلی زیاد وقت خویش را صرف اینگونه ملاقاتها نکنید و پس از پرس و جو از احوالات آن روح آشنا، خداحافظی کرده و پس از چند تنفس عمیق در آن فضای نورانی و عطرآگین و گرفتن انرژی مثبت از آن، آماده بازگشت به دنیای فیزیکی و مادی خویش گردید و آنگاه به آرامی چشمان خود را باز کنید. 

در تمرینات هفتگی خود زیاده روی نکنید و به نظر من دو بار در هفته و هربار 30 دقیقه برای انجام این تمرینات کافی می باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد